W programie Comarch Optima zarządzanie składkami wypadkowymi jest kluczowe dla prawidłowego rozliczania składek ubezpieczeniowych i zapewnienia zgodności z przepisami prawa. W niniejszym artykule omówimy krok po kroku, jak wprowadzić nową wartość składki wypadkowej oraz jak zmienić jej wartość w programie Comarch Optima, aby zaktualizować informacje zgodnie z wymaganiami. Zobacz optima – gdzie wpisać składkę wypadkową ?

Optima - gdzie wpisać składkę wypadkową

Gdzie wpisać składkę wypadkową ?

1. Przejdź do ustawień składek

Aby rozpocząć proces aktualizacji składki wypadkowej, musisz najpierw zalogować się do programu Comarch Optima z modułem Kadry i płace. Następnie, wykonaj następujące kroki:

  1. Otwórz: Start – > Konfiguracja.
  2. Wybierz: Firma -> Płace -> Składki ZUS
optima gdzie wpisać składkę wypadkową kadry płace

2. Wprowadź nową wartość składki

Po zlokalizowaniu składki wypadkowej, przejdź do edycji jej wartości:

  1. Wprowadź nową wartość: W odpowiednie pole wpisz aktualną wartość składki wypadkowej, wskaż odpowiedni miesiąc, od kiedy składka będzie obowiązywała. Upewnij się, że wartość jest zgodna z najnowszymi przepisami oraz informacjami przekazanymi przez odpowiednie organy.
  2. Zapisz zmiany: Po wprowadzeniu nowej wartości zapisz ją klikając ikonę dyskietki.

3. Moduł biuro rachunkowe

Jeśli posiadamy moduł biuro rachunkowe składkę wypadkową możemy zmienić seryjnie dla wybranych baz danych. Po zalogowaniu się do Biura Rachunkowego, należy wybrać: Operacje seryjne -> Parametry firm. 

Ustawiamy odpowiedni rok i miesiąc, od którego obowiązuje zmiana składki wypadkowej, zaznaczamy bazy, w których chcemy zmienić jej wartość, a następnie wybieramy ’Składka wypadkowa’ wprowadzając jej nową wartość. Wprowadzone dane należy zapisać wówczas wartość składki wypadkowej zmieni się dla wszystkich wskazanych baz od wybranej wcześniej daty.

optima gdzie wpisać składkę wypadkową biuro rachunkowe

4. Pomoc i dokumentacja

Jeśli napotkałeś jakiekolwiek trudności lub masz pytania dotyczące procesu aktualizacji składki wypadkowej, skorzystaj z dokumentacji online Comarch Optima lub skontaktuj się z działem wsparcia technicznego.

Dzięki powyższym krokom możesz skutecznie zarządzać składkami wypadkowymi w programie Comarch Optima, co pozwoli Ci zapewnić prawidłowe rozliczenia i zgodność z obowiązującymi przepisami. Regularne aktualizowanie tych danych jest kluczowe dla utrzymania porządku w dokumentacji kadrowej i ubezpieczeniowej Twojej firmy.

Chcesz o tym porozmawiać – skontaktuj się z doradcą Arcus Soft

Pozostaw dane kontaktowe, a nasz specjalista odezwie się aby odpowiedzieć na Państwa pytania.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
0
    0
    Koszyk
    Koszyk jest pustyWróć do sklepu