Błąd podczas wysyłki JPK przez Optime może frustrować użytkowników, szczególnie tych pod presją czasu, aby spełnić wymogi podatkowe. Rozwiązywanie takich problemów wymaga zrozumienia konkretnych błędów i stosowania odpowiednich kroków naprawczych.

Problem: Błąd podczas wysyłki JPK -Przesłany plik jest niezgodny z schematem xsd

Walidacja JPK nie zwraca jakiegoś konkretnego problemu tylko całą masę błędów jakby żadne pole nie przeszło prawidłowej walidacji. Klient podpisuje JPK za pomocą profilu zaufanego.

Błąd podczas wysyłki JPK, podgląd błędu.

Rozwiązanie:

Błąd podczas wysyłki JPK występuje jeśli przez pomyłkę podpiszemy plik JPK za pomocą profilu zaufanego i zaczytamy go do Optimy.

Przy wysyłaniu pliku JPK za pomocą profilu zaufanego podpisuje się specjalny plik xml będący skrótem pliku JPK a nie sam plik JPK. Plik ten znajduje się w katalogu z plikami <Ścieżka do katalogu JPK>\<Nazwa Firmy>\e-PUAP

Ten skrót pliku podpisuje się profilem zaufanym i podpisany skrót pliku JPK zaczytuje się do Optimy i na jego podstawie Optima wysyła właściwy plik JPK.

Dokładny opis znajduje się w biuletynie Comarchu:

Czy jest możliwość podpisywania plików JPK_VAT podpisem zaufanym z ePUAP?

Chcesz o tym porozmawiać – skontaktuj się z doradcą Arcus Soft

Pozostaw dane kontaktowe, a nasz specjalista odezwie się aby odpowiedzieć na Państwa pytania.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
0
    0
    Koszyk
    Koszyk jest pustyWróć do sklepu