Do rozpoczęcia procesu produkcyjnego potrzebna jest lista na której określamy wszystkie elementy niezbędne do wykonania danego wyrobu (zestawienia materiałów). Zawiera ona informacje o surowcach, komponentach, podzespołach, narzędziach i instrukcjach. Opisujemy więc BOM (Bill of Materials) jako hierarchiczną listę, gdzie na górze znajduje się gotowy produkt, a na dole indywidualne elementy i materiały.

Ile mogę wyprodukować? Excel mi prawdę (nie)powie.

Wiedza o dostępności surowców i materiałów jest kluczowa dla przedsiębiorcy, ponieważ umożliwia realistyczne planowanie produkcji określonej ilości elementów. A co więcej, możemy oszacować koszt wrobionych rzeczy wg obecnej wyceny magazynu. Daje to nam duże możliwości przeciwdziałania na wytworzenie produktu poniżej określonej marży.

Być może myślisz teraz o uruchomieniu nowej karty arkusza kalkulacyjnego w programie Excel i zabraniu się do pracy. Przed przystąpieniem, warto pamiętać, że korzystanie z arkuszy kalkulacyjnych do śledzenia zestawienia materiałów ma kilka wad:

  • Są podatne na błędy: jeden mały błąd może łatwo rozprzestrzeniać się po całym arkuszu, powodując niedokładności w danych.
  • Aktualizacja ich zajmuje dużo czasu: przy każdej zmianie w materiale czy produkcie wymagane jest przeglądanie i aktualizowanie całego arkusza. Może to być bardzo żmudny i czasochłonny proces.
  • Udostępnianie jest kłopotliwe: przekazanie zestawienia materiałów innym członkom zespołu często wymaga wysłania całego arkusza kalkulacyjnego. Może to stanowić problem, jeśli chcesz zachować poufność pewnych informacji.
zestawienia materiałów, produkcja

Zalety narzędzia Capacity dla produkcji

Jedną z możliwości aplikacji Capacity która jest naszym autorskim rozwiązaniem jest możliwość generowania zestawień materiałów na podstawie potwierdzonych zamówień, jak i ofert które dopiero są procedowane. Oto co zyskujesz dzięki naszej aplikacji:

  • Dokładniej śledź swoje zapasy – posiadając zestawienie materiałów, możesz dokładniej śledzić swoje zapasy, biorąc pod uwagę wymagane komponenty, będziesz w stanie szybko obliczyć przewidywane zużycie w stosunku do ilości dostępnych zapasów. Zapewnia to lepszą widoczność dostępności zapasów, co zapobiega wyczerpaniu zapasów, a także pozwala skorzystać z rabatów ilościowych przy składaniu zamówień.
  • Komunikuj się efektywniej ze swoimi dostawcami – zestawienie materiałów pozwala również na skuteczniejsze komunikowanie wymagań dostawcom. Będziesz mógł szybko wysłać im listę potrzebnych materiałów, a oni mogą podać ceny i terminy dostaw.
  • Efektywniej planuj swoją produkcję – mając zestawienie materiałów, możesz efektywniej planować produkcję, ponieważ będziesz mieć pełną listę materiałów potrzebnych do wytworzenia każdego produktu. Pozwala to na wydajniejsze planowanie przebiegów produkcji i uniknięcie zakłóceń spowodowanych brakującymi materiałami.
  • Poznaj swoje koszty produkcji i marże zysku – prawidłowo wyceniaj swoje produkty i poznaj marże zysku. 

Nasze narzędzie współpracuje z systemem Comarch ERP i jest przeznaczone dla małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych. Możesz skorzystać z pomocy naszych pracowników, którzy dostosują funkcje programu pod twoje indywidualne zapotrzebowania.

Chcesz o tym porozmawiać – skontaktuj się z doradcą Arcus Soft

Pozostaw dane kontaktowe, a nasz specjalista odezwie się aby odpowiedzieć na Państwa pytania.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
0
    0
    Koszyk
    Koszyk jest pustyWróć do sklepu