Błąd podczas wysyłki JPK przez Optime może frustrować użytkowników, szczególnie tych pod presją czasu, aby spełnić wymogi podatkowe. Rozwiązywanie takich problemów wymaga zrozumienia konkretnych błędów i stosowania odpowiednich kroków naprawczych.
Problem: Błąd podczas wysyłki JPK -Przesłany plik jest niezgodny z schematem xsd
Walidacja JPK nie zwraca jakiegoś konkretnego problemu tylko całą masę błędów jakby żadne pole nie przeszło prawidłowej walidacji. Klient podpisuje JPK za pomocą profilu zaufanego.
Rozwiązanie:
Błąd podczas wysyłki JPK występuje jeśli przez pomyłkę podpiszemy plik JPK za pomocą profilu zaufanego i zaczytamy go do Optimy.
Przy wysyłaniu pliku JPK za pomocą profilu zaufanego podpisuje się specjalny plik xml będący skrótem pliku JPK a nie sam plik JPK. Plik ten znajduje się w katalogu z plikami <Ścieżka do katalogu JPK>\<Nazwa Firmy>\e-PUAP
Ten skrót pliku podpisuje się profilem zaufanym i podpisany skrót pliku JPK zaczytuje się do Optimy i na jego podstawie Optima wysyła właściwy plik JPK.
Dokładny opis znajduje się w biuletynie Comarchu:
Czy jest możliwość podpisywania plików JPK_VAT podpisem zaufanym z ePUAP?
Chcesz o tym porozmawiać – skontaktuj się z doradcą Arcus Soft
Pozostaw dane kontaktowe, a nasz specjalista odezwie się aby odpowiedzieć na Państwa pytania.