Comarch ERP Optima moduł CRM umożliwia integrację z pocztą elektroniczną, co pozwala na zarządzanie korespondencją bezpośrednio z poziomu programu. Dzięki temu możliwe jest seryjne wysyłanie dokumentów, takich jak faktury czy potwierdzenia sald, oraz odbieranie wiadomości od kontrahentów. Poniżej przedstawiono kroki konfiguracji konta e-mail w Comarch ERP Optima CRM.

Konfiguracja poczty Optima-CRM

1. Dodanie nowego konta e-mail

  • Przejdź do menu: System > Konfiguracja > Program > CRM > Konta e-mail.
  • Kliknij przycisk Dodaj (zielony plus), aby utworzyć nowe konto.
  • W oknie Właściwości konta e-mail na zakładce Ogólne uzupełnij:
    • Nazwa: Dowolna nazwa identyfikująca konto.
    • Adres e-mail: Pełny adres skrzynki pocztowej.
    • Użytkownicy konta: Użytkownicy Optimy, którzy będą mieć dostęp do w e-maila.
konfiguracja poczty Optima-CRM - dodanie konta e-mail

2. Konfiguracja serwerów poczty

Przejdź do zakładki Serwery i wypełnij poniższe informacje o koncie e-mail:

  • Typ konta: Wybierz POP3 lub IMAP.
  • Poczta przychodząca (POP3/IMAP):
    • Serwer: Adres serwera poczty przychodzącej (np. pop.domena.pl lub imap.domena.pl).
    • Port:
      • POP3: 110 (bez SSL) lub 995 (z SSL).
      • IMAP: 143 (bez SSL) lub 993 (z SSL).
  • Poczta wychodząca (SMTP):
    • Serwer: Adres serwera poczty wychodzącej (np. smtp.domena.pl).
    • Port:
      • 25 (bez SSL), 465 (z SSL) lub 587 (z TLS).
  • Nazwa użytkownika: Pełny adres e-mail.
  • Hasło: Hasło do konta e-mail.
konfiguracja poczty Optima-CRM - konfiguracja serwera pocztowego
Przykładowa konfiguracja serwera pocztowego dla domeny wp.pl

Jeśli nie wiesz jakie masz porty poczty zapytaj się administratora lub wyszukaj informacje o dostawcy domeny w internecie.

3. Testowanie konfiguracji

Po wprowadzeniu wszystkich danych kliknij przycisk Testuj połączenie, aby sprawdzić poprawność konfiguracji. Jeśli test zakończy się pomyślnie, zapisz ustawienia.

4. Ustawienia dodatkowe

  • Format wysyłanych wiadomości: Wybierz Tekst lub HTML oraz ustaw preferowaną czcionkę.
  • Żądaj potwierdzenia przeczytania dla wszystkich wiadomości: Zaznacz, jeśli chcesz otrzymywać potwierdzenia.
  • Włącz wątkowanie korespondencji: Umożliwia grupowanie wiadomości w wątki.

5. Obsługa skrzynki pocztowej

Po skonfigurowaniu konta e-mail możesz korzystać ze skrzynki pocztowej w Comarch ERP Optima CRM:

  • Skrzynka odbiorcza: Odbieranie wiadomości.
  • Skrzynka nadawcza: Wiadomości oczekujące na wysłanie.
  • Elementy wysłane: Wysłane wiadomości.
  • Kopie robocze: Zapisane wersje robocze wiadomości.

Chcesz o tym porozmawiać? Skontaktuj się z doradcą Arcus Soft.

Pozostaw dane kontaktowe, a nasz specjalista odezwie się, aby odpowiedzieć na Państwa pytania.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
0
    0
    Koszyk
    Koszyk jest pustyWróć do sklepu