Lista banków w Optima to słownik, w którym gromadzone są wszystkie banki, z którymi Twoja firma współpracuje — zarówno te, w których masz własne konto, jak i banki kontrahentów.
Prawidłowe dodanie banku ułatwia później powiązanie rachunków, rejestrów bankowych, form płatności i dokumentów finansowych.

Dodanie banku do słownika

  1. Jeśli banku nie ma na liście trzeba wykonać poniższe kroki:
  2. Przejdź do: Ogólne → Inne → Banki.
  3. Kliknij Dodaj i uzupełnij dane banku:
    • akronim
    • nazwa banku,
    • numer rozliczeniowy banku (8 cyfr),
    • numer centrali (uzupełni się automatycznie gdy jest prawidłowo numer rozliczeniowy)
    • kod SWIFT/BIC (opcjonalnie).
  4. Kliknij Zapisz.

Import banków z KIR

W Optimie listę banków możemy zaimportować z bazy Krajowej Izby Rozliczeniowej. Import banków z bazy KIR jest dostępny wyłącznie dla Klientów z aktualną gwarancją.

Najczęstsze błędy i rozwiązania

ProblemPrzyczynaRozwiązanie
Nie mogę usunąć banku z listySą dokumenty powiązane z bankiem (np. rejestry)Sprawdź dokumenty i usuń powiązania lub zmień bank w dokumentach
Bank nie pojawia się w formularzu rejestru bankowegoBank nie został dodany lub został dodany z błędnymi danymiUpewnij się, że bank jest poprawnie zapisany na liście banków
Import z KIR nie działaBrak aktualnej gwarancji lub problem połączeniaSprawdź warunki licencji i połączenie z serwerami KIR

Zobacz także

👉 Jak dodać formę płatności w Comarch ERP Optima

👉 Jak dodać rejestr bankowy i numer konta

Chcesz o tym porozmawiać – skontaktuj się z doradcą Arcus Soft

Pozostaw dane kontaktowe, a nasz specjalista odezwie się aby odpowiedzieć na Państwa pytania.

0
    0
    Koszyk
    Koszyk jest pustyWróć do sklepu