Infrastruktura oraz odpowiednie wyposażenie mają kluczowe znaczenie w przypadku wielu zawodów. Nowoczesne rozwiązanie technologiczne i dedykowane programy są niezbędne dla pracy m.in. biur rachunkowych. Różnorodne oprogramowania pomagają pracownikom w analizowaniu, przetwarzaniu, wyszukiwaniu i dostarczaniu ważnych informacji oraz dokumentów.  

Na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania do biura rachunkowego?  

Mała, średnia czy też większa firma – każda z nich wykorzystuje nowoczesne technologie. Na co warto zwrócić uwagę podczas wyboru narzędzi do biur rachunkowych? Przede wszystkim muszą być intuicyjne i niezbyt skomplikowane w obsłudze, tak aby wprowadzone zmiany nie wiązały się z długotrwałym szkoleniem pracownikom, muszą również spełniać potrzeby i ułatwiać codzienną pracę – zwiększać wydajność, poprawiać efektywność oraz redukować koszty.  

Jednym z najbardziej wygodnych programów jest Comarch ERP Optima, który w zależności od przedsiębiorstwa, wymagań oraz potrzeb może być ulepszony o dodatkowe narzędzia i funkcje, które znacząco usprawnią i automatyzują pracę firm. Najistotniejsze dodatkowe technologie, aplikacje i funkcje, które sprawdzą się w biurach rachunkowych, przedstawimy w tym artykule.   

Efektywne wprowadzanie faktura – OCR  

Technologia OCR od Comarch jest szczególnie przydatna, jeśli zależy nam na szybszej digitalizacji dokumentów. Program pozwala w sprawny sposób wprowadzić, m.in. do rejestru VAT, każdą papierową fakturę. Oczywiście potrzebujemy do tego również skanera bądź aparatu. Usługa ta odczytuje dokumenty w formacie JPEG, JPG, PDF, PNG oraz TIFF.  


Program automatycznie odczyta i skataloguje kluczowe informacje z faktury, takie jak numer NIP, ceny netto, brutto, waluta itp. Dzięki temu możliwe będzie łatwe wyszukiwanie konkretnych pozycji.
Proces zachodzi niezwykle szybko, polegając na zeskanowaniu faktury, załadowaniu pliku do programu i przetworzeniu go. Następnie można sprawdzić poprawność danych i zatwierdzić dokument.

Ta usługa jest dostępna w standardowych nowych programach, takich jak Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL i Comarch DMS. Jednak najczęściej udostępniamy uproszczoną wersję, umożliwiającą skatalogowanie do 50 dokumentów miesięcznie. Oczywiście można również nabyć elastyczne pakiety dopasowane do swoich potrzeb.  

System pracy hybrydowej  

Aplikacja Comarch Moje BR, jako system pracy hybrydowej, jest kolejną przydatną funkcją dla biur rachunkowych. Umożliwia dwukierunkową wymianę danych między klientem a biurem. Aplikacja umożliwia klientom przesyłanie do biura faktur sprzedażowych, natomiast firma rachunkowa może informować klientów o płatnościach podatkowych i innych kwestiach.

Biura rachunkowe zainteresowane wymianą danych muszą dokonać rejestracji w Społeczności Biur Rachunkowych iKsięgowość24.

Wczytywanie dodatków płacowych  

W naszym sklepie oferujemy program, Funkcja dodatkowa do wczytywania dodatków płacowych w Optima, który zapewnia bardziej efektywną automatyzację pracy. To rozwiązanie ułatwia odczytywanie dodatków płacowych z pliku zgodnego z naszym określonym schematem, zamiast ręcznego wprowadzania danych. Jest to szczególnie przydatne przy zatrudnianiu dużej liczby pracowników, co pozwala zaoszczędzić czas. Wprowadzenie informacji do pliku jest szybsze i nie narzuca ograniczeń takich jak “data do”.  

Co więcej, oferowana przez nas funkcja spełnia swoje zadanie również w przypadku aktualizacji całego programu (nie przestaje działać). Oczywiście możemy również bardziej spersonalizować oferowaną przez nas funkcje względem potrzeb naszych Klientów.  

Proste rozrachunki w księgowości  

Kolejną funkcją z naszego sklepu, która na pewno przyda się w biurach rachunkowych jest program serwisowy do rozrachunków w COMARCH ERP OPTIMA. Oferowane przez nas rozwiązanie pozwala w prosty sposób zweryfikować stan należności i zobowiązań kontrahentów ze stanem w księgowości. 

Funkcja ta jest przydatna, kiedy musimy wyksięgować dane dokumenty, dzieje się to w przypadku, gdy dysponujemy rozliczonymi raportami z kasy i wyciągami bankowymi, ale zapis księgowy nie został oznaczony parametrem rozrachunek lub odwrotnie. Oferowane przez nas rozwiązanie pozwala w prosty sposób zaznaczyć lub odznaczyć, które elementy mają być rozrachunkiem, a które nie. Funkcja ta umożliwia ustalenie realnego stanu rozliczeniowego i poprawne wyliczenie raportu salda dla klienta. 

W naszej ofercie znajdują się również inne funkcje przydatne w biurach rachunkowych takie jak zmiana numeru obcego na fakturze i inne. Zachęcamy do zapoznania się naszą ofertą – w przypadku pytań serdecznie zapraszamy do kontaktu, nasi specjaliści odpowiedzą na Twoje pytania i pomogą wybrać najlepsze funkcje dostosowane do Twojej firmy.  

Chcesz o tym porozmawiać – skontaktuj się z doradcą Arcus Soft

Pozostaw dane kontaktowe, a nasz specjalista odezwie się aby odpowiedzieć na Państwa pytania.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
0
    0
    Koszyk
    Koszyk jest pustyWróć do sklepu