Infrastruktura oraz odpowiednie wyposażenie mają kluczowe znaczenie w przypadku wielu zawodów. Nowoczesne rozwiązanie technologiczne i dedykowane programy są niezbędne dla pracy m.in. biur rachunkowych. Różnorodne oprogramowania pomagają pracownikom w analizowaniu, przetwarzaniu, wyszukiwaniu i dostarczaniu ważnych informacji oraz dokumentów.  

Na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania do biura rachunkowego?  

Mała, średnia czy też większa firma – każda z nich wykorzystuje nowoczesne technologie. Na co warto zwrócić uwagę podczas wyboru narzędzi do biur rachunkowych? Przede wszystkim muszą być intuicyjne i niezbyt skomplikowane w obsłudze, tak aby wprowadzone zmiany nie wiązały się z długotrwałym szkoleniem pracownikom, muszą również spełniać potrzeby i ułatwiać codzienną pracę – zwiększać wydajność, poprawiać efektywność oraz redukować koszty.  

Jednym z najbardziej wygodnych programów jest Comarch ERP Optima, który w zależności od przedsiębiorstwa, wymagań oraz potrzeb może być ulepszony o dodatkowe narzędzia i funkcje, które znacząco usprawnią i automatyzują pracę firm. Najistotniejsze dodatkowe technologie, aplikacje i funkcje, które sprawdzą się w biurach rachunkowych, przedstawimy w tym artykule.   

Efektywne wprowadzanie faktura – OCR  

Technologia OCR od Comarch jest szczególnie przydatna, jeśli zależy nam na szybszej digitalizacji dokumentów. Program pozwala w sprawny sposób wprowadzić, m.in. do rejestru VAT, każdą papierową fakturę. Oczywiście potrzebujemy do tego również skanera bądź aparatu. Usługa ta odczytuje dokumenty w formacie JPEG, JPG, PDF, PNG oraz TIFF.  

Program odczyta oraz skataloguje najistotniejsze informacje z faktury (numer NIP, ceny netto, brutto, walutę itp.), dzięki czemu można będzie łatwo wyszukać daną pozycję. Sam proces jest niezwykle szybki i polega na zeskanowaniu faktury, wprowadzeniu pliku do programu, gdzie zostaje przetworzony, a następnie sprawdzeniu poprawność danych i zatwierdzeniu dokument.  

Usługa ta znajduje się w standardowych, nowych programach (Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL i Comarch DMS), niemniej jest do najczęściej wersja uproszczona – pozwala na skatalogowanie do 50 dokumentów miesięcznie. Oczywiście można również nabyć elastyczne pakiety dopasowane do swoich potrzeb.  

System pracy hybrydowej  

Kolejną przydaną dla biur rachunkowych funkcją będzie system pracy hybrydowej taki jak aplikacja Comarch Moje BR, która umożliwia dwukierunkową wymianę danych, pomiędzy klientem a biurem. Dzięki tej aplikacji można wysłać do biura np. faktury sprzedażowe, a firma rachunkowa może przesyłać klientowi np. informacje o płatnościach podatkowych.  

Niemniej, aby możliwa była wymiana takich danych należy pamiętać, że biura rachunkowe, chcące oferować tę usługę muszą być zarejestrowane w Społeczności Biur Rachunkowych iKsięgowość24.  

Wczytywanie dodatków płacowych  

Jednym z programów oferujących lepszą automatyzację pracy, który możesz zakupić w naszym sklepie jest Funkcja dodatkowa do wczytywania dodatków płacowych w COMARCH ERP OPTIMA. Rozwiązanie to pozwala na wygodne wyczytywanie dodatków płacowych z pliku wygenerowanego według właściwego schematu, który pokazujemy na naszej stronie, dzięki czemu zastępuje ręczne wpisywanie danych, które jest czasochłonne w przypadku zatrudniania kilkuset lub więcej pracowników. Wprowadzenie informacji do pliku jest szybsze i nie narzuca ograniczeń takich jak “data do”.  

Co więcej, oferowana przez nas funkcja spełnia swoje zadanie również w przypadku aktualizacji całego programu (nie przestaje działać). Oczywiście możemy również bardziej spersonalizować oferowaną przez nas funkcje względem potrzeb naszych Klientów.  

Proste rozrachunki w księgowości  

Kolejną funkcją z naszego sklepu, która na pewno przyda się w biurach rachunkowych jest program serwisowy do rozrachunków w COMARCH ERP OPTIMA. Oferowane przez nas rozwiązanie pozwala w prosty sposób zweryfikować stan należności i zobowiązań kontrahentów ze stanem w księgowości. 

Funkcja ta jest przydatna, kiedy musimy wyksięgować dane dokumenty, dzieje się to w przypadku, gdy dysponujemy rozliczonymi raportami z kasy i wyciągami bankowymi, ale zapis księgowy nie został oznaczony parametrem rozrachunek lub odwrotnie. Oferowane przez nas rozwiązanie pozwala w prosty sposób zaznaczyć lub odznaczyć, które elementy mają być rozrachunkiem, a które nie. Funkcja ta umożliwia ustalenie realnego stanu rozliczeniowego i poprawne wyliczenie raportu salda dla klienta. 

W naszej ofercie znajdują się również inne funkcje przydatne w biurach rachunkowych takie jak zmiana numeru obcego na fakturze i inne. Zachęcamy do zapoznania się naszą ofertą – w przypadku pytań serdecznie zapraszamy do kontaktu, nasi specjaliści odpowiedzą na Twoje pytania i pomogą wybrać najlepsze funkcje dostosowane do Twojej firmy.  

0
    0
    Koszyk
    Koszyk jest pustyWróć do sklepu